Thursday, May 23, 2019

Kena Post Mortem (Bedah Siasat) Ke Untuk Claim Takaful ?


KETAKUTAN PARA PROSPEK TAKAFUL: 
BEDAH SIASAT (POST MORTERM)
"Eiii.. saya tak nak la takaful-takaful ni. Mati nanti tak pasal-pasal badan kita dibelah-belah sbb nak tahu punca kematian! "
Untuk pengetahuan semua, bila berlaku kematian, dari pihak insurans/takaful, tidak perlu bedah siasat(post morterm). Yang kami perlukan hanya laporan perubatan/kematian dan sijil kematian.



Yang nak minta bedah siasat tu polis/pihak hospital. Sebagai contoh, mungkin kematian disyaki ada kaitan dengan jenayah, kemalangan dan sebagainya.

Harap maklum.. ✌🏼😊

About Author:

Konsultan MAA Takaful. Nak sembang takaful boleh whatsapp bila-bila 013-404 4072


Let's Get Connected: Twitter | Facebook | Google Plus

2 comments:

  1. assalamualaikum mohon bantuan...ayah saya dah meninggal..ada 2 syarikat insuran nak post mortem...tapi bila p hospital dia tak bagi post mortem tapi cuma mintak borang claim form untuk isi...yg satu syarikat tu mmang ada claim form jadi dia isi yg tu ja...yg satu lagi sbb tade...jadi camana tu ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam. Contact customer service syarikat tersebut melalui email dan dapatkan borang tuntutan dari syarikat insurans. Borang tersebut perlu hantar ke hospital untuk pihak hospital lengkapkan dan akan dikembalikan semula ke syarikat insurans (perlu rekod dan followup sebab kadang-kala hospital lewat siapkan report).

      Delete

Tak kan baca je ;)
Ce komen skit nak tengok :D