Monday, May 24, 2021

Pelan Takaful Hayat (Hibah) Untuk Bekas Pesakit Covid-19

Bagi bekas pesakit Covid-19 yang baru nak mohon pelan takaful hayat, permohonan takaful akan ditangguhkan oleh syarikat takaful (postpone) selama 6 bulan. Selepas 6 bulan, baru boleh mohon semula itu pun tertakluk kepada status pengikraran kesihatan ketika itu.

Tak perlu buang masa tunggu selama 6 bulan untuk mohon pelan takaful yang biasa. Sepanjang tempoh 6 bulan tu macam-macam hal boleh terjadi dan belum tentu lepas 6 bulan tu diterima sebab ianya bergantung pada status kesihatan ketika permohonan dibuat.

Jangan risau, tak perlu tunggu sehingga 6 bulan untuk mohon takaful kerana abg ada Pelan Takaful Hayat (Hibah) untuk bekas pesakit Covid-19

Zurich Takaful SureCover.


Caruman bermula RM 150 bulanan. Manfaat hibah kepada keluarga untuk kematian biasa (in-nature/sakit) selepas 2 tahun sijil takaful. Dan manfaat hibah berganda kepada keluarga untuk kematian kerana kemalangan (tiada tempoh menunggu 2 tahun sijil takaful).

Andai kata takdir meninggal (in-nature/sakit) kurang daripada 2 tahun sijil takaful, seratus-peratus (100%) caruman yang telah dibayar akan dikembalikan kepada waris. Insyaallah tak ada kerugian untuk menyertai pelan Takaful SureCover ni.

Manfaat pampasan hibah takaful adalah mengikut jadual di atas dan ikut umur kemasukan. Contoh umur 35 tahun, manfaat kematian biasa RM 66,172. Andai kata meninggal ketika umur 37 tahun kerana komplikasi buah pinggang kesan post Covid-19, waris yang dinamakan akan terima pampasan hibah sebanyak RM 66,172.

Amaun Hibahnya mungkin tidak besar berbanding pelan takaful untuk orang sihat, tetapi ada ada sedikit peninggalan buat keluarga adalah lebih baik daripada tiada apa-apa langsung.

Berminat boleh roger abg. Takaful SureCover

https://wasap.my/60134044072

About Author:

Konsultan MAA Takaful. Nak sembang takaful boleh whatsapp bila-bila 013-404 4072


Let's Get Connected: Twitter | Facebook | Google Plus

No comments:

Post a Comment

Tak kan baca je ;)
Ce komen skit nak tengok :D