Saturday, November 7, 2020

Buang Batu Hempedu Dengan Homemade Liver Detox

Petua buang batu hempedu tanpa pembedahan

Boleh baca kisah bawah ni dulu

=========




Alhamdulillah ala kullihal

Selesai Liver Detox (LD) 4 hari. Walau agak perit menanggung kepahitan Epsom Salts. Gagahkan diri sedut dengan straw pun masih terasa juga pahitnya. Tapi demi kebaikan dan kesihatan, harus kental. Campuran Olive Oil dan Lemon pula tak seteruk yang dibayangkan. 

1 jam lepas habis cawan ke 2 Epsom Salts, saya mula rasa nak membuang. Yang keluar mcm flush kotoran dalam usus warna coklat kehijauan. 3 kali je saya keluar masuk toilet. Tak rasa perit mcm senak atau cirit birit. Relax aja. Lepas Epsom Salt ke 3 esok paginya, baru mula keluar batu² hijau ni (macam warna jade). Batu2 ni lembut dan masa keluar tak menyakitkan. Kerana telah dilembutkan dgn pengambilan apple cider (cuka epal) sebelum tu. 

Yang keluar lebih seratus ketul besar dan kecil. Saya sempat kutip berapa biji je.. Sekadar untuk perkongsian dan info sesama kita.

Saya recommend abang, kakak dan sahabat semua, buatlah Liver Detox. Walau takda simptom apa-apa penyakit, batu-batu ini memang ada berdiam diri di dalam tubuh. Jangka panjang bakal membawa pelbagai penyakit. Yang dah buat, boleh repeat sebulan sekali atau 3 bulan sekali ikut keperluan. Sebab hanya dengan 1x buat, tak semua stones dah keluar. Macam jaga kereta ler, maintainance kena berkala. Hehe

Thank you Dr Siti Juariah kerana berkongsi resepi Liver Detox. Tanpa operation, beratus-ratus gallbladder stone boleh keluar secara semulajadi. 

Bagi yang nak cuba, boleh rujuk caranya di bawah. Perkara baik kita kongsi dan amalkan, kan

Kredit tulisan dan pengalaman sendiri Umi Humaira

=======

Bahan-bahan Homemade Liver Detox

  1. Cuka Epal (Boleh beli kat farmasi & pasaraya, disyorkan jenama Bragg with mother)
  2. Epsom salt (boleh beli di farmasi)
  3. Empat biji buah lemon
  4. Satu botol minyak zaitun 500ml (virgin)
Ikut langkah dibawah ni.

Aturan hari pertama hingga ke-4
Kena kuat semangat dan tabah control diet tanpa minyak dan lemak . Kalau boleh jadi vegetarian kejap utk 4 hari tu lagi bagus








Semoga berhasil buang batu hempedu.

About Author:

Konsultan MAA Takaful. Nak sembang takaful boleh whatsapp bila-bila 013-404 4072


Let's Get Connected: Twitter | Facebook | Google Plus

3 comments:

  1. salam puan..saye azrol dri cheras kl..ni no saye..013-5093826..hrap puan dpat hbungi saye unt saye brtanya brkaitan batu karg hempedu ni ya..

    ReplyDelete

Tak kan baca je ;)
Ce komen skit nak tengok :D