Wednesday, April 20, 2016

Pelan Life Takaful Paling Murah


Pelan life takaful paling murah dengan perlindungan yang tinggi. Satu pelaburan yang berbaloi untuk masa depan ahli keluarga yang kita sayang.


Ikhtiar dengan asingkan sebanyak Rm2 sehari;


✩ cipta aset segera secara hibah untuk keluarga sebanyak RM 100,000 (dibayar kepada keluarga atas kematian SEMUA PUNCA)
✩ dana untuk penyelesaian hutang-piutang
✩ dana untuk kebajikan keluarga
✩ dana untuk sedekah, wakaf dan amal jariah


Ya, Rm2 sehari untuk ikhtiar kewangan takaful !

Sebenarnya TAK MAHAL pun nak start buat perlindungan takaful. Cuma anda KEDEKUT dan BERKIRA-KIRA sebab anda tak nampak manfaat takaful ni ketika hayat anda. Sebaliknya manfaat bagi life takaful ni akan diterima oleh waris dan ahli keluarga anda setelah anda tiada.


Dalam sehari anda sanggup habis berpuluh ringgit untuk perkara lain, beli rokok, makanan yang tak menyihatkan, bayar parking kereta shopping, topup data plan dan macam-macam benda lagi, tapi abg nak minta asingkan sehari Rm2 aje pun korang kata mahal, bukan untuk orang lain pu, untuk FAMILY sendiri juga RM 100,000 tu. Bukan duit pampasan yang didambakan, tetapi bagaimana SURVIVAL KELUARGA setelah ketiadaan pencari nafkah, terutamanya kepada Balu yang tidak bekerja dan masih mempunyai anak yg masih kecil.



Mencari pelan life takaful paling murah ? Ianya sangat subjektif tentang perkataan 'paling murah'. Boleh jadi ianya paling murah untuk anda, tetapi tiada nilai kerana coverage yang terhad dan terlalu rendah dengan komitmen keluarga anda. 

Sebagai contohnya, nak murah sangat tapi cuma cover kematian kerana kemalangan. Sedangkan skop kematian itu luas, mati mengejut, mati kerana penyakit dan lain-lain lagi punya. 

Dek kerana nak murah juga, ambil coverage yang salah iaitu tak berpadanan dengan komitmen keluarga. Contohnya seorang suami dengan pendapat RM 5,000, isteri tidak bekerja, anak 3 orang, ambil pelan takaful coverage RM 20,000 sahaja. Rasa-rasa selesai tak masalah kewangan isteri dan anak-anak andai si suami tadi meninggal tiba-tiba ? Celah gigi je RM 20,000 tu, silap hari bulan hari ni takaful bayar kat isteri, esok dah habis buat bayar hutang, tu pun belum sette lagi hutang yang ada.

Cara yang terbaik ialah dengan berbincang dengan konsultan takaful berdaftar untuk mendapatkan pelan life takaful yang menepati keperluan kewangan anda. Setakat ni MAA Takaful memang tawarkan perlindungan yang sangat berbaloi, coverage life takaful RM 100,000 boleh dapat dengan caruman RM 2 sehari.

Tak percaya ? 

Meh pm abg kat whatsapp abg bagi official proposal.


About Author:

Konsultan MAA Takaful. Nak sembang takaful boleh whatsapp bila-bila 013-404 4072


Let's Get Connected: Twitter | Facebook | Google Plus

No comments:

Post a Comment

Tak kan baca je ;)
Ce komen skit nak tengok :D