Tuesday, September 10, 2013

Senarai Hospital Pakar & Hospital Panel MAA Takaful

Rujuk artikel terkini tahun 2016 
(105 hospital seluruh Malaysia @ 30 Jun 2016)

Zaman sekarang, memiliki sekeping kad perubatan @ medical card adalah satu keperluan. Kalau dulu-dulu, penyakit kolestrol tinggi, masalah tekanan darah, kencing manis dan masalah jantung hanya dikaitkan dengan mereka yang berusia 50 tahun ke atas, tapi kini tidak lagi.

Ramai golongan muda seawal usia 30 tahun dah menunjukkan simptom kesihatan yang semakin merosot. Puncanya ? Tak lain tak bukan, kerana faktor pemakanan dan gaya hidup yang tak seimbang. Ada yang pergi kerja pagi, esok paginya baru balik. Tak kurang juga yang kerja siang malam tak balik rumah. Semuanya dilakukan semata-mata untuk mencari rezeki bagi menyara kehidupan dan membina hidup yang lebih selesa. Namun demikian, korang tak seharusnya mengorbankan kesihatan korang hanya kerana mencari duit.

Yesssss ! Duit boleh dicari, tapi kesihatan yang merosot, tak boleh dibeli dengan duit. Maka, korang yang masih sihat, lindungi kesihatan korang dengan mula mencarum dalam pelaburan kesihatan @ kad perubatan. Banyak faedahnya, nak tahu lebih lanjut korang rajin2 la contact aku ya. Insya Allah aku terbuka untuk dengar apa jua pertanyaan korang. Tak kisahlah kesudahannya korang nak ambil atau tak kad perubatan, itu keputusan dan pilihan korang. Aku hanya boleh bantu korang protect kewangan korang ketika korang masih sihat cam gini.



Plan 1 Medical Card MAA Takaful
NO LIFETIME LIMITYearly Coverage RM 50,000 !

Di bawah ini aku snapshotkan senarai hospital pakar dan hospital panel MAA Takaful. Semua pemegang medical card MAA Takaful boleh dapat akses perubatan percuma di hospital yang disenaraikan di bawah ini.

Senarai ini mungkin berubah, bertambah, dan berkurang dari semasa ke semasa. Untuk ketepatan pada masa rujukan, boleh contact aku. Tapi make sure korang kena ada medical card MAA Takaful dulu. Kalau takda, bil kena bayar sendiri la ye ;)

UTARA SEMENANJUNG


SELANGOR


KUALA LUMPUR


SELATAN SEMENANJUNG



Panel bagi Sabah & Sarawak aku tak sempat nak upload kat sini. Ha, amacam? Banyak tak akses perubatan dengan medical card ? 

Buat-buatlah sekeping untuk diri sendiri ya ;)
Bayaran bulanan, tapi dapat coverage sehingga RM 50,000 (pelan paling rendah & murah).
Selamat duit poket & simpanan.

About Author:

Konsultan MAA Takaful. Nak sembang takaful boleh whatsapp bila-bila 013-404 4072


Let's Get Connected: Twitter | Facebook | Google Plus

No comments:

Post a Comment

Tak kan baca je ;)
Ce komen skit nak tengok :D