Thursday, December 26, 2013

15 Hari Cuma RM 41,000

Ha, hanya 15 hari untuk bil hospital RM 41,000 !

Macam tak percaya, tapi itulah hakikatnya kos rawatan yang perlu kita bayar untuk dapatkan rawatan yang selesa, cepat dan canggih.


Walaupun bil rawatan 15 hari berjumlah RM 41,000 tapi dengan adanya kad perubatan (medical card), hanya perlu bayar RM 90 aje.

Aku tak faham kenapa masih ada golongan manusia yang kata rugi bayar duit insurans/takaful setiap bulan sedangkan kita sendiri tahu yang kesihatan bukanlah kekal abadi milik kita selamanya.

Hospital Penuh Okay

Memiliki insurans/takaful bukanlah bererti kita nak sakit, tetapi sebagai persediaan kewangan sekiranya kita sakit satu hari nanti. Kalau tak sakit, Alhamdulillah nikmat Allah. Kalau sakit pula, sekurang-kurangnya kita dah ada ikhtiar untuk bagi diri sendiri rawatan yang baik dan selesa.

Adakah korang tidur malam kat rumah tanpa kunci pintu rumah korang ? Kalau korang tak kunci pun belum tentu ada pencuri nak masuk rumah korang kan. So kenapa korang tetap kunci pintu sebelum tidur ? Tentunya sebagai ikhtiar korang daripada perkara-perkara buruk kan. Sama la juga dengan konsep kad perubatan.


Kad perubatan atau medical card ini boleh akses ke 99 panel hospital swasta dan hospital pakar seluruh Malaysia tanpa perlu korang keluarkan duit berpuluh-puluh ribu. Hanya kurang daripada RM 100 sebulan korang boleh dapat sekeping.

About Author:

Konsultan MAA Takaful. Nak sembang takaful boleh whatsapp bila-bila 013-404 4072


Let's Get Connected: Twitter | Facebook | Google Plus

No comments:

Post a Comment

Tak kan baca je ;)
Ce komen skit nak tengok :D