Wednesday, July 20, 2011

Ikan Sebelah

Korang pernah tak makan Ikan Sebelah ni ? Bagi korang yang tak pernah tau kewujudan Ikan Sebelah ni, rajin-rajin kan kaki korang ke pasar tani mahupun pasar malam. 

Ikan Sebelah ni dapat nama macam ni bukan sebab ikan ni digoreng oleh jiran rumah sebelah. Ikan Sebelah ni rupanya macam ikan biasa yang kita makan sebelahnya aje, baki sebelahnya lagi kita tak makan.
Ini adalah rupa Ikan Sebelah

Ikut yang aku dapat cari,  Ikan Sebelah atau ikan sisa nabi ini menurut sejarah telah dimakan oleh Nabi Sulaiman a.s. tetapi oleh kerana baginda tidak sempat menghabiskannya, baginda telah melepaskan sebelah lagi ke dalam laut dan dengan kehendak Allah ikan itu hidup semula dan berenang kembali ke lautan dengan keadaan ikan tersebut yang hanya tinggal sebelah dengan satu mata sahaja dan bukti kewujudannya kekal sehingga ke hari ini untuk menjadi iktibar bagi mereka yang masih ragu-ragu dengan kebenaran Islam...

Sejauh mana kebenarannya aku tak dapat pastikan lah sbb aku ni rajin baca blog je...Malas baca buku....Korang yang ada fakta tolong betulkan la ye.....Wallahualam.. Tapi yg aku pasti, Ikan Sebelah ni sedap isinya... Nyyyummm Nyuuummm !

About Author:

Konsultan MAA Takaful. Nak sembang takaful boleh whatsapp bila-bila 013-404 4072


Let's Get Connected: Twitter | Facebook | Google Plus

1 comment:

Tak kan baca je ;)
Ce komen skit nak tengok :D