Friday, May 6, 2016

Pelan Takaful Anak Juvenil

Pelan Takaful untuk anak di MAA Takaful sangat murah. Tak perlu caruman yang mahal. Kenapa perlu bayar RM 200 - RM 300 untuk takaful anak anda sedangkan anda boleh gunakan duit lebihan bulanan anda untuk buat simpanan di tempat lain yang lebih menguntungkan seperti amanah saham, tabung haji dan lain-lain.

Ingat, core takaful adalah PROTECTION. Mengatakan takaful adalah pelan 'saving' adalah kenyataan yang boleh mengelirukan dan misleading. Kami di MAA Takaful tidak mendidik pelanggan kami dengan pelan 'saving' kerana sebenarnya ia merugikan, bayaran yuran wakalah memakan portion 'saving' dan perkataan pelan 'saving' itu boleh dimanipulasi agent melalui amaun takaful saver. Jika merujuk kepada kepada ilustrasi jualan, pastinya anda dapat melihat jumlah 'saving' dan jumlah perlindungan yang mungkin jumlahnya tidak seperti yang anda harapkan.





Pelan Takaful Anak Juvenil

Caruman Bulanan RM 55

Gantirugi Tunai Sekaligus 
46 Penyakit Kritikal - RM200,000 
Hilang Upaya Kekal - RM200,000
Meninggal dunia apa jua punca - RM200,000
Elaun Hospital - RM50 sehari / RM1,500 sebulan
Khairat Kematian - RM7,000 

Tujuan pelan ini untuk ganti semula income pencari nafkah yang hilang sekiranya anak sakit kritikal berpanjangan. 



Sekiranya anak ditimpa penyakit kritikal, ibu bapa tak akan berdepan dengan masalah untuk bercuti tanpa gaji bila takaful bayar manfaat penyakit kritikal RM 200,000. Anak masuk wad, ibu bapa boleh tuntut elaun harian hospital RM 50, seminggu masuk wad dah RM 350. Boleh meringankan beban kewangan ibu bapa. 

Sekali lagi, carumannya hanya RM 55 sebulan.
Kenapa bayar lebih ? MAA Takaful

About Author:

Konsultan MAA Takaful. Nak sembang takaful boleh whatsapp bila-bila 013-404 4072


Let's Get Connected: Twitter | Facebook | Google Plus

1 comment:

Tak kan baca je ;)
Ce komen skit nak tengok :D