Friday, May 6, 2016

MAA Takaful Terus Meneraju Kecemerlangan Bersama Zurich

Info untuk semua client dan consultant dan agent pesaing.

Atas peraturan baru dalam Akta Perkhidmatan Kewangan 2013 (Islamic Financial Act 2013 -IFSA 2013) menyatakan takaful company tidak boleh mempunyai pegangan individu dalam syarikat melebihi 15%. Dan dari situ Bank Negara Malaysia (BNM) mengarahkan syarikat yg terlibat seperti MAA Takaful mencari coperation atau kumpulan yang akan mengambil pegangan tersebut

Untuk pengetahuan MAA Takaful punya share 75% pegangan dipegang oleh YM Tengku Ya'acob (individu) dan lagi 25% pegangan dipegang oleh Baharain Solidarity Company, so bahagian pegangan individu itu mesti di beri pada kumpulan yg berminat. So sekarang ni Bank Negara Malaysia membenarkan Zurich (kumpulan/cooperation) untuk merisik mengambil pegangan individu dengan nilai tanpa hutang sebanyak RM1.1 Billion (nego). 

Bermaksud Zurich nak takaful lesen ni untuk berniaga dlm industri takaful di malaysia disebabkan bisnes takaful ni menguntungkan.

YM Tengku Ya'acob b Tunku Tan Sri Abdullah
Gambar dari www.proactiveinvestors.com.au


Ini adalah peluang kecemerlangan bagi kami sebagai konsultan MAA Takaful kerana Zurich adalah syarikat multinational yang bermodal besar. Selepas ini iklan MAA Takaful akan lebih meluas insyallah.

Lihat Kenyataan Media MAA Takaful. Kebanyakkan agent pesaing menyebarkan info tidak sahih berkenaan transaksi penjualan MAA Takaful ini.





About Author:

Konsultan MAA Takaful. Nak sembang takaful boleh whatsapp bila-bila 013-404 4072


Let's Get Connected: Twitter | Facebook | Google Plus

No comments:

Post a Comment

Tak kan baca je ;)
Ce komen skit nak tengok :D