Monday, September 5, 2016

Pelan Takaful Kemalangan Diri (Patina2016)

Pelan Takaful
Kemalangan Diri (Patina2016)



Patina2016 adalah Pelan Takaful Kemalangan Diri (Standalone Accident Plan) yang menawarkan caruman mampu milik mengikut lingkungan umur peserta dan kelas pekerjaan peserta.



Pelan ini menawarkan perlindungan kewangan bagi risiko kemalangan. Jadi bagi orang yang banyak terdedah kepada risiko kemalangan, menunggang motorsikal pergi/balik kerja dan aktif ke hulu ke hilir, maka abg sangat mencadangkan untuk daftar pelan ni.

Apa yang menarik tentang pelan ini ialah ianya akan membayar manfaat kemalangan seperti;
  • Elaun MC mingguan
  • Kehilangan anggota badan mengikut peratusan jadual manfaat
  • Patah tulang/kelecuran
  • Rawatan perubatan alternatif


Terdapat 6 pilihan pelan Patina2016, bermula daripada coverage terendah (Pelan 1) sehingga yang paling tinggi (Pelan 6).



Bagi yang baru mula bekerja, gaji tak stabil lagi, boleh mulakan dengan Pelan 1 atau Pelan 2. Sekurang-kurangnya ada perlindungan takaful daripada tak ada langsung.

Untuk konsultasi pelan yang bersesuaian, sila dapatkan nasihat dari abg supaya tak salah pilih pelan.

013.404.4072

Dalam memilih pelan takaful, kita bukan mencari yang murah semata-mata, tapi kita cari yang boleh cover lengkap dan tinggi. Sebagai contoh, tak kan kerja engineer panjat bangunan dalam pembinaan nak ambil pelan cover RM 50,000 aja, kalau terjadi hilang upaya lumpuh, setahun gaji pun tak dan nak cover dengan amaun tu. Maka, dapatkan pelan yang betul.

Jadual manfaat Pelan Patina2016 seperti berikut. Kadar caruman perlu tanya abg kerana caruman berdasarkan umur kemasukan dan juga kelas pekerjaan (abg akan tentukan kelas pekerjaan, hanya maklumkan pekerjaan anda).



Bayaran tuntutan kematian kemalangan pelan Patina2016 MAA Takaful.



Suami beliau beli pelan PATINA216, baru bayar suku tahun RM105, suami meninggal kemalangan motosikal selepas 2 minggu polisi lulus.

Pelan kemalangan Patina2016 ini melindungi diri 24 jam sesudah lulus je permohonan tau. Renung-renungkan dan boleh daftar dengan abg, okay.

About Author:

Konsultan MAA Takaful. Nak sembang takaful boleh whatsapp bila-bila 013-404 4072


Let's Get Connected: Twitter | Facebook | Google Plus

No comments:

Post a Comment

Tak kan baca je ;)
Ce komen skit nak tengok :D