Saturday, March 5, 2016

Isteri Sangka Suami Ada Takaful, Rupanya Suami Mintak Hold Dulu




Can u imagine this, 
isteri yang ada kerja pun boleh jadi tunggang langgang bila suami dijemput pergi dahulu. 

Dengan semua akaun kena FREEZE, kena dapatkan surat tadbir pusaka untuk setelkan dan pada masa yang sama segala hutang-piutang perlu dibayar seperti biasa.

Jika anda sebagai isteri, tanya pada suami, ada tak suami ambil pelan takaful yang letak nama anda sebagai salah seorang penerima HIBAH.

Jika suami cakap dah ambil insurans KONVENSIONAL, berhijrah segera ke TAKAFUL kerana pampasan konvensional TERKELUAR daripada harta hibah dan jatuh pada kelompok harta tidak patuh syarak. 


Takaful Income Replacement adalah EXIT PLAN TERBAIK (written aggreement) untuk menyelesaikan masalah kewangan waris, hutang piutang selepas meninggal, malah jika ada EXTRA boleh buat sedekah dan wakaf untuk amalan kebaikan yang berterusan.

Kalau berurusan dengan abg, abg tak suka nak followup banyak kali untuk klien yang cakap ''nak fikir dulu'', sebab ramai lagi next person abg nak jumpa untuk sharing benefit takaful tambah lagi kerja sedia ada untuk buat claim klien abg.


Sometime orang yang cakap "nak fikir dulu" bagi abg adalah sebagai satu alasan untuk tolak takaful. So abg tak nak buang masa abg untuk follow up. Jika benar serius tentang perancangan kewangan family sendiri, komfem tak perlu fikir berpanjangan untuk daftar takaful. Kannnnn......

Abg kuat bebel takaful

013.404.4072


About Author:

Konsultan MAA Takaful. Nak sembang takaful boleh whatsapp bila-bila 013-404 4072


Let's Get Connected: Twitter | Facebook | Google Plus

No comments:

Post a Comment

Tak kan baca je ;)
Ce komen skit nak tengok :D