Tuesday, October 16, 2018

Delete Contact Yang Tak Pernah Repy

Sejak abg buat takaful dari tahun 2011. Jadi macam-macam orang ada contact abg untuk takaful. Bisnes card abg pun dah 4 kotak versi lain-lain abg buat.

Bila check henfon abg, penuh dengan macam-macam contact. Hahaha. Yang bestnya abg namakan contact tu macam-macam nama ikut dan abg. Contoh contact yang abg ada save;

"Ahmad Tanya Takaful"
"Cik Rozi Medical Card" 
"Khairul FB Ads"
"Puan Nur Blog" 

Adoyai macam-macam nama abg save. Dan biasanya abg akan save nama orang diikuti dengan 'lead' dari mana dia dapat contact abg kononnya supaya abg senang nak ingat balik. Hahaha. 


Now sampai satu tahap abg rasa dah terlalu banyak contact dalam phone abg yang mana bukan semua contact 'layak' untuk terus ada dalam phone abg.

Maksudnya, apa guna abg save nombor contact kalau abg sms, whatsapp, call tak pernah jawab atau berbalas. LoL.

Lagi pun terlalu banyak contact dalam phone hanya menyusahkan keadaan abg je bila abg betul-betul nak contact orang yang ada dalam phone abg. Sebab bila search contact yang abg cari, akan keluar sekali nama-nama yang rasanya tak perlu dalam contact lagi sampai buat fon searching lambat dan conflict contact.

Maka abg pun ambil keputusan untuk mudah kerja dan hidup abg, mana-mana yang tanya pasal takaful tapi takda action apa pun, buat appoinment pastu senyap tak muncul, hidup hanya sebagai bluetick contact, i have to say bye-bye to u. Sebulan sekali abg erase contact-contact dalam phone.

Abg guna 1 phone aje, dan nombor fon yang abg guna sekarang dah lebih dari 11 tahun abg guna. So moleklah abg erase mana yang tak perlu untuk elak keserabutan untuk perkara-perkara yang tak bermanfaat. Hehehehe

So andai kata berminat nak jadi contact phone abg, marilah kita berkenalan 😶 kat link sini https://wasap.my/60134044072 Jangan bagi bluetick kat abg. Lebih dari seminggu bluetick, abg delete je contact. LoL

About Author:

Konsultan MAA Takaful. Nak sembang takaful boleh whatsapp bila-bila 013-404 4072


Let's Get Connected: Twitter | Facebook | Google Plus

No comments:

Post a Comment

Tak kan baca je ;)
Ce komen skit nak tengok :D