Tuesday, January 10, 2017

Minyak Petrol Paling Jimat Adalah Minyak .........

Sebagai seorang konsultan takaful, abg memang banyak travel ke sana sini jumpa klien, appoinment, melawat ziarah pesakit kat hospital, hantar claim kematian peserta takaful kepada waris keluarga di kampung dan pergi macam-macam tempat lagi dengan kereta.

Sejak kereta abg keluar dari showroom tahun 2009, now dah hampir 8 tahun, kereta abg dah berjalan sejauh 231,835km. Kalau dihitung dari google maps, boleh berulang alik dari Malaysia ke Mekah paling kurang sebanyak 3 kali trip pergi balik tu.



Sebab kerap travel, maka penggunaan minyak petrol sangat abg ambil kisah kerana ianya memberi kesan terhadap kos perbelanjaan untuk travel. Sepanjang 8 tahun travel ni, abg rekod setiap mileage consumption dan kos minyak setiap kali isi minyak petrol. Semua minyak abg dah cuba kecuali minyak petrol Buraq.

Minyak Ron95, paling jimat dan jauh perjalanan ialah minyak petrol dari PETRON. Paling cepat kering bagai mengisi angin ke dalam tangki petrol ialah minyak petrol dari PETRONAS. 

Harap maaf tak dapat support Petronas sebab harga minyak dia dengan yang lain sama je di pasaran tapi kurang efisiyen untuk fuel consumption kereta abg.

About Author:

Konsultan MAA Takaful. Nak sembang takaful boleh whatsapp bila-bila 013-404 4072


Let's Get Connected: Twitter | Facebook | Google Plus

No comments:

Post a Comment

Tak kan baca je ;)
Ce komen skit nak tengok :D