Wednesday, June 22, 2016

Persiapan Khas Isteri

Sayang isteri ?


Siapa tak sayang isteri sendiri kan. 


Cumanya adakah kita dah buat persiapan yang sewajarnya andai kata isteri kita ditimpa masalah penyakit ? Maklum sajalah golongan perempuan adalah insan yang banyak terdedah kepada macam-macam jenis penyakit.

Kalau kita lalai dalam buat persiapan untuk isteri kita, andai isteri kita ditimpa penyakit sangat dibimbangi kita jadi buntu nak cari sumber kewangan untuk tampung penyakit isteri kita nanti. Bila otak dah buntu ni, macam-macam hal boleh jadi. Berhutang sana sini, lupa tanggungjawab lain, macam-macam lagilah.

Penyakit wanita kebanyakkannya BERKOS TINGGI. Paling kurang RM 5-6 ribu mesti habis. Bagi penyakit seperti kanser pulak, kalau kena RM 50-60 ribu, cuma tambah angka kosong aja dalam bil, BUNTU jadinya nanti.

Jadi abg ajak para suami semua buat persiapan awal dengan buat pelaburan kesihatan untuk apa-apa kejadian tidak diingini.


Medical card ISTERI lingkungan umur dari 22 sehingga 39 tahun.


Cover RM 100,000 setiap tahun
Panel 101 hospital terkemuka 
(KPJ, Pantai, Colombia Asia Prince Court etc)
Premium bulanan RM 90 sahaja
Tak ada claim, lepas diskaun jadi RM 70 



PLEASE, kalau anda berkira RM 90 sebulan untuk isteri anda, apakah anda mampu menyediakan RM 90,000 sekaligus jika isteri anda ditimpa penyakit terutama penyakit khusus gender wanita seperti kanser servik, kanser payudara, fibrosis, endometriosis, ovarian cyst dan lain-lain.

Sometime, untuk suami perokok, anda sanggup habiskan sebulan RM 200 hanya untuk penuhi badan dengan asap beracun dan nikotin. Bagi yang kaki motor pulak, sanggup habis RM 2k-3k untuk modified kenderaan masing-masing.

Bila sampai kepada kebajikan dan penjagaan kesihatan untuk isteri, anda kata mahal ? Tak berbaloi ? Adoyai cik abg. 




Dapat suami yang berkira ?

Tak ada pilihan lain melainkan si isteri sendiri perlu daftar medical card untuk melindungi kebajikan diri sendiri.

Saat suami sakit, kebanyakkan isteri akan berada susah-senang bersama suami. Saat isteri sakit, kebanyakkan suami akan mengeluh dan cari yang lain.

About Author:

Konsultan MAA Takaful. Nak sembang takaful boleh whatsapp bila-bila 013-404 4072


Let's Get Connected: Twitter | Facebook | Google Plus

No comments:

Post a Comment

Tak kan baca je ;)
Ce komen skit nak tengok :D