Thursday, December 26, 2013

Peperiksaan Akhir Ijazah Sarjana Muda Sesi Sept - Disember 2013

Pantas sungguh masa berlalu. Dalam sedar tak sedar tahun 2013 bakal melabuhkan tirai. Entah apa pula yang akan datang tahun 2014 nanti.

Dalam masa yang sama, peperiksaan akhir (Final Exam) bagi program ijazah sarjana muda pun akan berlangsung tak lama lagi. Aku tak terkecuali kena tempias untuk study. Sebagai pelajar PLK Blended, aku kena study double dari budak2 full time.

Final exam aje pun, tak ada apa sangat lah. Antara lulus dengan gagal aje pun. Kalau gagal sekali pun bukan beerti dunia telah berakhir, banyak benda lagi yang boleh buat. Hahaha.



Seperti biasa, bila mula minggu exam ramai la kawan2 aku akan sibuk tanya aku;
'Ada jawapan soalan ni tak', 
'Ada jawapan soalan tu tak', 
'Tolong emel itu', 
'Mintak emelkan ini'.

Wei, ingat aku posmen moden ke duk nak emel kat korang aje. Dah la tak bayar upah aku emel, lagi mau suruh emel urgent. Kuang kuang kuang...

Dah orang sibuk-sibuk nak study, dia pula sibuk-sibuk baru nak cari bahan study. Hahahaha. Mohon terasa kalau kena kat korang.

Kalau mintak aku emel proposal atau takaful plan, aku on aje sebab memang job aku. Tapi lau suruh emel pasal study, aku tak layan weh. Dalam folder aku bersepah-sepah files, nak cari untuk ko memang tak lah :p

Actually aku dah memudahkan kawan2 aku untuk berkongsi bahan ilmu, nota, past year dan jawapan untuk program Ijazah Perakaunan melalui Dropbox. 

Tak tau ape benda tu Dropbox ? Dropbox adalah satu aplikasi internet yang membolehkan korang berkongsi fail dengan seberapa ramai yang korang nak secara percuma terhad kepada jumlah saiz 16gb.



Ha tu printscreen koleksi perkongsian dropbox aku. Mudah je guna dropbox ni, siapa nak cari apa-apa files pasal subjek yang ada cuma log masuk ke dropbox dan explore folder yang ada. Kalau rezeki ada orang kongsikan benda yang dicari tu, dapatlah copy paste ke desktop sendiri. Biasanya orang cari soalan dengan jawapan past years. Tak payah aku nak emel selai-selai. Buang internet aku aje upload attachment. Hihihihi

Buat masa sekarang aku tak open sharing kepada student selain PLK Blended. Sebabnya bila banyak sharing, silap delete, semua yang didelete akan hilang dari perkongsian Dropbox. Jadi untuk suasana yang aman damai bagi kawan2 yang study mode PLK Blended aja dapat folder sharing ni :p

Ok nak study, good luck semua.

-Menuntut ilmu tak kira tua atau muda-



About Author:

Konsultan MAA Takaful. Nak sembang takaful boleh whatsapp bila-bila 013-404 4072


Let's Get Connected: Twitter | Facebook | Google Plus

No comments:

Post a Comment

Tak kan baca je ;)
Ce komen skit nak tengok :D