Monday, March 24, 2014

Payung Gaji

[STICKY POST] Posting ini amat penting kerana 9/10 daripada kita TAK PERNAH merancang perbelanjaan yang TIDAK DIRANCANG. Senang cerita, tak ada 'payung gaji', sekali hujan ribut habis terbang semua duit gaji.
_________
Untuk melihat posting terkini blog ini, sila [KLIK SINI] atau godek Stor Coretan di sebelah kanan ini.
_________

Ok, sambung cerita. Ramai antara kita TIADA payung gaji bagi melindungi gaji setiap bulan dari perbelanjaan yang tak dirancang.

Ikhlas cakap, pernah atau tidak kita rancang perbelanjaan berikut dalam checklist bulanan kita ; 

i. Perbelanjaan Perubatan - sakit perlu duit untuk rawatan, tak guna kalau gaji banyak tapi bila sakit tunggu masa nak mati (maaf kata) sebab tak ada simpanan perubatan.

ii Perbelanjaan Mati - perghhhh.... mana ada orang rancang bila nak mati. Ya, tiada siapa yang rancang bila nak mati. Tapi mati itu pasti dan tiada siapa hidup selamanya.

Mati pun ada belanja ke ? Adaaaaa. Kos pengebumian kita, mandi jenazah, kafan, kos hutang piutang dunia, siapa mau tanggung tu ?

Kerana perbelanjaan yang tak dirancang di atas, tanpa payung gaji, gaji setiap bulan yang dibawa pulang ke rumah untuk keluarga kita akan TERHENTI.

RUGINYA TAKDA KALAU TAKDA PAYUNG GAJI

JOM SAYA TUNJUKKAN
PAYUNG GAJI




Nak Payung Gaji Begini ?
Ada Nak Tanya-Tanya Pasal Payung Gaji ?

Boleh berhubung dengan saya bila-bila masa.
Sila rujuk profil atau

-PERINGATAN-

Payung gaji ini sama sekali tidak dapat memberi kesihatan yang telah hilang seperti mana ketika anda masih sihat, akan tetapi ianya dapat membantu anda mendapat rawatan hospital terbaik di 99 hospital pakar/swasta seluruh negara secara percuma. Oleh itu, gaji anda tidak terhakis dengan kos rawatan hospital.

Payung gaji ini juga sama sekali tidak dapat mengembalikan nyawa yang telah pergi, akan tetapi ianya dapat membantu ahli keluarga yang masih hidup bagi meneruskan perjalanan kehidupan tanpa perlu meraih simpati masyarakat.


RANCANG PERBELANJAAN 
YANG TIDAK DIRANCANG

About Author:

Konsultan MAA Takaful. Nak sembang takaful boleh whatsapp bila-bila 013-404 4072


Let's Get Connected: Twitter | Facebook | Google Plus