Sunday, January 14, 2018

Jambatan Keluarga

Jambatan keluarga..

Jambatan ni bukan untuk menyeberangi sungai, tapi untuk MENYEBERANGI KEHIDUPAN keluarga di atas muka bumi dunia ni.

Sebuah keluarga boleh dikatakan hidup seimbang, dalam keadaan mencukupi apabila ketua keluarga berfungsi mencari rezeki menjana pendapatan sara diri sesebuah keluarga.





Namun, jambatan keluarga ini boleh ROBOH dan hilang keseimbangannya apabila ketua keluarga yang amat diharapkan, tidak mampu lagi mencari nafkah untuk keluarga kerana ditimpa KEMATIAN AWAL, HILANG UPAYA kerana kemalangan atau ditimpa SAKIT.



Persoalannya, adakah si isteri mampu untuk mem'balancekan' kembali jambatan keluarga yang goyang setelah kehilangan fungsi ketua dalam sesebuah keluarga ? 😐

Boleh memang boleh. 

Tapi si isteri perlu bekerja keras dan berkorban tenaga untuk mencari nafkah mengembalikan keseimbangan hidup keluarga terutama untuk menyara diri sendiri, anak-anak serta membayar komitmen hidup yang ditinggalkan si suami. Sanggupkah kerja siang malam, keluarga pagi balik malam ?

Haaaa...

Sebenarnya jambatan keluarga ni perlulah dibuat sokongan dengan pelan takaful. Andai terjadi apa-apa pada ketua keluarga, secara automatik bayaran pampasan LUMP SUM yang diterima si isteri akan dapat menstabilkan dengan segera kehidupan keluarga yang ditimpa musibah.

Berapa banyak jambatan keluarga yang dah roboh sebelum sempat buat backup...

Awak nak jadi macam tu juga ?

Kalau boleh, cukuplah orang lain jadi pengajaran dalam hidup awak. Awak ambillah iktibar dan ikhtiarlah yang terbaik untuk kehidupan awak dan keluarga sendiri,

About Author:

Konsultan MAA Takaful. Nak sembang takaful boleh whatsapp bila-bila 013-404 4072


Let's Get Connected: Twitter | Facebook | Google Plus

No comments:

Post a Comment

Tak kan baca je ;)
Ce komen skit nak tengok :D