Friday, February 3, 2017

Fibroadenoma: Ketumbuhan Pada Payudara

Memanfaatkan teknologi sedia ada, kami konsultan Zurich Takaful berkumpul satu keluarga dalam group telegram bagi membincangkan isu-isu takaful semasa baik terutama pengalaman penyakit-penyakit yang dihidapi klien.

Jadi kali ni abg nak kongsikan kes penyakit Fibroadenoma. Seorang klien telah didiagnos menghidap Fibroadenoma iaitu ketulan dan ketumbahan pada bahagian payudara.


Isu yang penting di sini ialah tempoh langganan medical card klien tersebut. Alhamdulillah medical card klien tersebut telah lebih daripada 2 tahun. Kalau andai kata medical card kurang daripada 2 tahun dan kemudiannya kena penyakit specified illness, syarikat insurans atau takaful akan enquiry untuk pastikan penyakit yang dihidapi bukanlah penyakit sedia ada, bukan penyakit yang diselindungkan sebelum daftar dan juga bukan penyakit yang terjadi dalam tempoh cooling period 120 hari takaful.

Jika betul penyakit klien tersebut adalah Fibroadenoma, bersyukurlah kerana ianya bukan kanser. Tapi sekiranya sampel tisu tersebut didiagnos sebagai kanser, maka panjanglah ceritanya dan lebih banyak lagi kos yang akan terpaksa dibelanjakan.

Errr.. Awak dah ada medical card tak ?

Ambil cepat-cepat masa sihat. Jangan buang masa sia-sia, takaful ada tempoh bertenang 120 hari tau untuk penyakit tertentu. Bukan terus cover buta-buta.

About Author:

Konsultan MAA Takaful. Nak sembang takaful boleh whatsapp bila-bila 013-404 4072


Let's Get Connected: Twitter | Facebook | Google Plus

No comments:

Post a Comment

Tak kan baca je ;)
Ce komen skit nak tengok :D